torsdag 21 augusti 2008

Släkten på besök

Marie ena kennelhalvan i Källornas är på besök vilket innebär att det finns 10 (!) whippets i huset just nu, 6 vuxna och 4 valpar. Idag inkallades experthjälp och alla valparna samt deras mamma förevigades. Kika in på Källornas valpblogg för att se resultatet.

Jag försöker få Elda att stå still...

...Elda envisades dessutom med att spänna ryggen så att hon såg ut som om hon hade skolios uppifrån. Jag försökte få henne att slappna av och ställa sig rakt.

Eira söt!

En del bilder som den här på Ernst togs under viss tidspress... :-D Grusvägen som var lite fuktig var en perfekt bakgrund till valparna men innebar ju då att man var tvungen att vara lite flexibel.
Jag söker fortfarande en fodervärd till Ernst så att han kan få stanna kvar i Skåne.

PS: observera klädseln! DS

3 kommentarer:

Whippeten Nota sa...

Så fina bilder på dom små :) Hoppas du hittar någon i närheten som kan ta Ernst till sitt hjärta (det kan väl inte vara så svårt?). Han ser bedårande ut ! Syskonen är oxå riktiga guldklimpar =)

Susanne Lindström sa...

Jag och min yngsta dotter Enya har just suttit och beundrat de små liven. Eira är ju alldeles något sepciellt. Vilken skönhet hon är!

Sagoruna sa...

Ja Eira är en riktig guldklimp.