onsdag 20 augusti 2008

Promenad med Ernst och Saga

Det är ett pussel och meck att få ihop promenaderna när man har 3 vuxna och 2 valpar. Ni anar inte hur mycket skoskav jag har haft... 2-3 promenader á 1-1½ timme per gång per dag i denna värmen, jag har tom haft skoskav under fotsulorna. Vanligen så brukar jag gå med valparna först och de vuxna sen men då busar valparna så mycket så min kontakt och inkallningsträning går förlorad. Så idag testade jag en ny taktik och tog med mig Ernst och Saga på första promenaden och de andra 3 på nästa. På det viset behövde jag bara ha en hund i koppel mesta delen av promenaden. Valparna är ju oerhört följsamma ffa på egen tass och Runa är ju inte så jaktgalen så hon kan nästan alltid gå lös för hon sticker så ytterst sällan på egen hand.
Ernst på en av de 2 spångarna vi oftast passerar ett par gånger varje dag på promenaden. För att komma in mot Sövde måste man nämligen passera över Klingavälsån på ett eller annat sätt.


Killen blivit stor!

Här jagar Ernst kottar som jag slängde ut i gräset, en jätterolig lek tyckte han.


2 snyggingar!

Inga kommentarer: