måndag 11 augusti 2008

Eira

Eira har nu gått upp 5 kg sedan hon kom och börjar bli stora damen! Hon är busig och tuff som få. Ljudvolymen kvarstår vilket ska jobbas bort snarast hur det nu ska gå till. Om mindre än 3 veckor ska jag börja jobba igen och det ska bli spännande att se hur det kommer att fungera. Eira gillar i alla fall att åka bil till skillnad från sin faster så det underlättar ju.
Jag har inte lärt Eira nånting känns det som på dessa veckor, hon kommer när man ropar det är väl allt. Det enda jag aktivt tränar är apportering och hon tar apportbocken fint men har inte lärt sig att hålla kvar än men vi skyndar långsamt. Däremot älskar hon att bära och plocka med andra saker.

Man kan tex plocka upp stenar från botten, stenar är väldigt bra tuggleksaker tycker Eira men det tycker inte hennes matte ffa inte små stenar. Märk väl att Eira hatar vatten i alla former och ändå kan stoppa ner hela huvudet under vattnet... knasiga lilla hund.

Eira apporterar även metall tex sin eller andras matskål...

3 kommentarer:

Anonym sa...

Säg till mig när du vet hur man bygger en ljuddämpare till en whippet. Jag är nämligen spekulant... :-p

Sagoruna sa...

Ljudisolerad betongbunker med hänglås?

Anonym sa...

Det verkar lite otympligt om man nu vill ta hunden med sig... Jag hade tänkt mig en mer portabel variant.