måndag 28 september 2009

Ribban en mulen söndag

I söndags liiite för tidigt så träffades vi vid Ribban i Limhamn för att rasta våra whippar tillsammans. Uppslutningen bestod i Katarina och Michael, Desirée och Tobias samt jag och Annelie då. Men mer till väsentligheterna, Oscar, Eira, Saga, Runa samt Ernst.
Bäst kondition i "flocken" hade utan tvekan Ernst, som lätt tröttade ut sin syster trotts att hennes form är långt ifrån dålig i skrivande stund.
Bilder säger mer än tusen ord så här kommer några fartfyllda sådana:

Tångruskor är till för att apporteras!


Havsvatten var inte gott o dricka, trotts att vi prova på flera olika ställen

Oscar e med o busar med "ungdomarna"


Här upphäver Eira naturlagarna

En styck glad Oscar som precis lämnat en väldigt delikat grästuva
Ernst provar Eiras hörsel genom att skälla allt vad han kan i hennes öra

PolisRuna försöker se till att ingen har för roligt på stranden.
Eira spanar på sjöfåglar, som garanterat går o jaga.
Här tappar Eira humöret på brossan och visar hela garnityret
Oscar på språng!
Omtalat torn samt gänget minus mig.


Vätskedepå!



Samling vid godistanten.

8 kommentarer:

Kattalena sa...

Vilka underbara bilder!!! Det var verkligen en mysig strandpromenad!

Jag bara mååååste skaffa ett teleobjektiv så att jag också kan ta såna bilder :-D

Kajsa sa...

Fina bilder på fina vovvar! En sån däringa tångapportör hade jag ju haft nytta av i mitt fältarbete...

Sagoruna sa...

Kajsa - du kan få låna tångapportören hon gillar att jobba!

Katta - ja det måste du absolut göra!

Kajsa sa...

Jag har tidigare använt systrar som tångapportörer, det funkar det också men de kräver ju lite mer i lön och pappersarbete för universitetet.

Play A While sa...

Ser nästan ut som vinter!!

Sagoruna sa...

Ja väldigt vit sand!

Kajsa hon går på frolic...

Mathias sa...

Henrik: Ja de var en förfärligt gråmulen dag vilket inte hjälper ljuset.

Elin Rose sa...

Verkligen fartfyllda bilder, helt underbart att se!!!

www.sloughi.se