söndag 20 september 2009

LC prov i Horn

Makalösa Eira tog sitt andra CERT på sitt andra prov!

Idag (läs igår) var vi på Internationellt LC prov i Horn någonstans utanför mobil täckning. 70 stycken whippets kom till start och Eira placerade sig som nummer 5 och knep ett av de 6 certen!

Dagen började med att hon blev lottad tillsammans med Europamästarinnan Betty och de sprang ett helt fantastiskt lopp där jag fick rysningar och ståpäls men det loppet fick de inte betalt för - ynka 77,5 poäng blev bådas utdelning. I andra loppet sprang de med andra hundar och då fick de bra poäng, Betty fick dagens högsta enskilda domarpoäng (96) och Eira fick också bra poäng, tror Betty slutade på 82,25 poäng och som dagens vinnare och Eira slutade på 80,75 poäng (tror jag). Jag är extremt nöjd för efter 2 kluriga banor var jag bara glad att hon gick på alla fyra benen när hon gått av banan! Och då hon fick så dålig utdelning för sitt livs näst bästa lopp så trodde jag att alla chanser till placering var borta men se där hade jag ju som tur var fel! (Sitt livs hittills bästa lopp gjorde hon när hon sprang sitt livs första hela LC lopp det var ståpäls!)

4 kommentarer:

Jonatan sa...

Helt fantastiskt :D STORT Grattis till er allihop!

Jenny,Nokia och Leo sa...

Grattis!!!
Heja räserråttan Eira =)

Ps: Vad var det jag sa... *fniss*

Whippeten Nota sa...

Eira du är grym!!! Stort *GRATTIS* till er!

Anonym sa...

Stort grattis igen! Snyggt jobbat av Eira och matte som håller henne fit for fight!