fredag 25 september 2009

Runa 6 år den 23 september!

En kulen höstdag ringde Marie och berättade att nu minsann var Hon äntligen född efter många års väntan! Min lilla fina tjej. Döpt var hon redan till Runa och det namnet passade så bra på den lilla fläckiga saken att det fick hon behålla.
Här är Runa 3½ vecka gammal och vi träffas för första gången.
Runa 6½ vecka gammal vill inte vara instängd längre. Hela världen väntar ju på henne ju!

Aaah kolla en kamerasladd, linslusen är född!
Ett rött täcke till Jul. Runa 2½ månad gammal.

Och min underbara vuxna Runa 5 år gammal så vacker så härlig.
Runa var gräsligt energisk som valp och unghund, ständigt i farten! Men är den hund jag märker mest när hon inte är hemma och den hund som har framkallat flest glada skratt. Hon är dock inte så mycket min hund som att jag är hennes matte och gud nåde den som försöker stjäla henne (gå iväg med henne från matte). Runa är också den hund som lärt mig allt om utställning, handling, lure coursing och fört ut mig i vinthundsvärlden och det är jag ju evigt tacksam för. Ett stort tack för förtroendet jag fick att förvalta denna pärla Annika & Marie.
Jag hoppas på många många år till med mitt fina lyckopiller!

10 kommentarer:

Kajsa sa...

Ge Runan en grattisklapp från mig!

Jenny,Nokia och Leo sa...

Grattis Runa!!! Vi får fira dig ordentligt imorgon =)

R-tan sa...

Stort GRATTIS till Runa med de flotta randiga prickarna!

Kattalena sa...

Jättestort grattis till fina Runa!!!

Susanne Lindström sa...

Grattis till Runa från oss! Så söt hon var som valp (och stilig som vuxen)!

Play A While sa...

Grattis!

Maria sa...

Grattis Runa!

Min Emir är inte bara en helt vanlig vinthundsvalp, han är dessutom en 9 månades skadad salukivalp, som haft total vila (kissa utanför dörren bara) i 3 veckor och därefter kortare koppelpromenader i en vecka p g a nån skit i carpus, sträckning? ligamentskada? Nu har de korta koppelpromenaderna blivit allt längre eftersom han annars är alldeles för vild. På fredag ska vi åter till strömholm, är han inte ohalt då (4,5 v efter skadan) så ska de göra en CT och stressade rtg-bilder. Hoppas innerligt min bäbis är frisk då!!

Förresten funderar jag på whippet som nästa hund, lite mindre och behändigare. Och har man tur så är de väl även lite lydigare... Om sisådär 5 år då, när jag glömt bort hur jobbiga valpar är! Har förresten 5 år mellan mina också :)

Ninni sa...

Vilken otroligt vacker whipp :D (Fast sötast är de nog ändå som småvalpar.. i vuxet format håller jag mig till salukis)

Elle sa...

Grattis på finaste Runa och å vilka underbara bilder både på henne från nostalgibanken och från er utflykt på ribban. Vilka lyckliga vovvar!

Helena sa...

Finaste finaste Runa..:)