tisdag 11 november 2008

Trötta hundar efter kvällpromenad!

När jag hämtade hundarna från "dagis" ikväll så passade jag på o ta ut dom på en kvällstur min hunger till trotts. Det är i princip fullmåne och lite småblåsigt, vilket fick hundarna att gå lite som spända fjädrar i den småmörka skogen. Vi gick elljusspåret i Blentarp så helt mörkt var det inte, men tillräckligt mörkt för att hundarna skulle bli lite småtaggade på allt som rör sig i skogen.

"Dagis" är för övrigt Annelies genomsnälla morföräldrar som passar hundarna dagtid när jag är på jobbet. Även Annelies föräldrar gör en diger insats och hämtar hundarna hos morföräldrarna så jag kan hämta upp dom på vägen istället för ur vägen så att säga.
Vädret gör hundarna förhållandevis kvällströtta och de reser sig möjligen från soffan för att jag slamrar med matskålarna, då tittar de fram under sina filtar och undrar om det var ett misstag eller om jag skall öppna guldgruvan(fodertunnan) för välbehövlig utfodring.
Att gå med 3 hundar i koppel är lite av en utmaning isig kan man säga, det är upplagt för knytkalas och ingen av hundarna vill ha någon förståelse för den superknop som skapas framför husses hand.
Hundarna saknar sin matte, och kan springa i toppfart till ytterdörren när de hör något ljud som framkallas från en stängande bildörr eller liknande. Husse duger som backup, och hundarna ser lite extra till att husse inte fryser i soffan när han följer sina favoritprogram.
Här kommer några bilder på kvällströtta hundar som saknar sin matte!

1 kommentar:

Sagoruna sa...

Matte saknar sina vovvar också! Krama dem!