måndag 10 november 2008

Dag 3 USA

Igår avslutade vi dagen med middag kl 21:30. På bilden är nog alla utom jag med tror jag. 14 st är vi totalt i gänget med helt olika bakgrund och ett gemensamt intresse kor och mjölkproduktion!

Idag är vi på Cornells universitet och får lära oss massor av olika saker om hur det fungerar i USA. Bla har vi fått lära oss att det regnar så mycket i NY state att de räknar regnet i tum inte mm...
2 av mina områden har avhandlats så jag har fått vara skärpt hela dagen hittills. Nu äter vi och strax beger vi oss på vårt första studiebesök. Dagen avslutas kl 6 idag.

Intresserade gruppmedlemmar.

En av våra föreläsare, veterinär som berättar om "bio security".

Uppdaterar mer senare ikväll.

Förresten för alla eventuella nya läsare så går det bra att kommentera bloggen! Gör det gärna det är så roligt att läsa feedback på mina inlägg.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Trevligt att få följa med på resan, här hemmifrån. Ha det så trevligt.

Anonym sa...

jag tror bestämt att det är vår pappa/man vi ser där på andra bilden! superkul förresten att du bloggar och så pass ofta, vi här hemma i sverige känner ju inte vid så mycket annan kontakt (:
// Frida och Annelie, två av Limpelilimpans familjemedlemmar!