tisdag 1 januari 2008

Nyårsfirande 2007

Att fira in det nya året gör man bäst i goda vänners lag. Vi firade med 2 par vänner Jenny & Anders samt Petra & Johan nyårsfirandet delades även av 4 whippar och en gris, samt Jennys bror Jack som dök upp under kvällen (bilderna är tagna av bla Jack, Mathias och mig).

Vi delade matlagningen så Jenny & Anders höll i förrätten och jag & Mathias i huvudrätten, efterrätten föll således på Petra & Johans lott. Det blev mycket och god mat vill jag lova!

Efter maten gav vi oss på att utforska singstar som jag förälskat mig i efter att ha provat hemma hos Elin. Vi spelade en lagvariant där den slumpar ut låtarna...

En del låtar kunde jag mindre bra - därav panikslagna blicken. Musikläraren Petra har som vanligt koll på alla låtar! Fast vi var ju inte i samma lag...

Efter ett sångpass pausade Petra med Knut som ville gosa lite.


Jenny och Mathias tävlade i en duett och det gick ganska bra - spännande och jämnt.

De andra killarna kollar in spektaklet från soffan.


Det är i alla fall ett väldigt roligt spel som framkallar många glada skratt, vilket framgår av bilden.

Den mest spännande duellen stod Anders och Johan för, 2 musiker med mycket tävlingsinstinkt. De möttes i en duell och fick Meatloafs - I'd do anything for love (but I won't do that). En inte helt enkel låt som de gav järnet i och som avlutades på en delad plats efter 5 minuter och 11 sekunder - way to go killar!

Efter en lång stunds kamp i sångtävlingen så tog vi paus och åt denna delikata efterrätt - mums! (Tack Elin för tipset till Petra!)


När vi hade ätit efterrätten så var klockan nästan tolv det är inte klokt vad tiden går fort när man har roligt! Skål för det nya året må det komma med många roliga härliga upplevelser.


När blodsockret så var återställt så provade vi det andra spelet - som man dansar. Petra och jag visade först hur det fungerar sedan provade Jenny och Anders. Konstigt att man helt plötsligt kan ha 3 vänsterfötter?


Det är ett ganska krävande spel så man måste pausa och återhämta krafterna vilket Anders får illustrera på den sista bilden. Mina töser uppskattade dessa pauser i soffan för då hade de någon att gosa med!


Efter en lång kväll gick vi så och lade oss, vi har i alla fall börjat året med glada skratt må det fortsätta i samma anda!

GOD FORTSÄTTNING!

2 kommentarer:

Elle sa...

Ser ut som ni hade det riktigt kul! Det är egentligen Finn du ska tacka som bjöd mig på nått liknande för ett par år sedan. Tydligen kommer originalreceptet från en Stockholmskrog och ska då vara melon, kiwi och jordgubbar. Och vit choklad. Men jag tycker att man kan få variera sig lite som man vill!

Jenny,Nokia och Leo sa...

Tusen Tack för en supertrevlig kväll, det var välbehövligt. Det var(för)länge sen jag partajade till kl 3 på natten och hade kul varje minut!