lördag 26 januari 2008

Cuba

Nu antligen ser det ut som jag kan posta det forsta inlagget i bloggen fran Kuba. Det har hunnit ga nagra dagar harnere nu och jag har hunnit med att besoka Havanna idag bland annat. Vadret kan vi borja med ligger pa stadiga 27-28 grader dagtid med cirkus 26 i vattnet. pa kvallarna som just nu vid 22 tiden sa ligger de runt 24. Tiden har hittills har varit en valdigt trevlig vistelse med valdigt bra hotell och stralande vader. Internet ar ungefar jamforbart med hur vart 33,6 modemlina var i begynnelsen. Sa att ladda upp nagra bilder ar tyvarr att glomma. Jag har fotat ganska flitigt sen vi kom hit. Idag var vi iaf som sagt i Havanna. Enheldagstur med besok i innerstaden samt sevardheter runt staden. Det ar karibiens storsta stad och Kubas huvudstad. Vi besokte Hemmingways hotell som var Rosa(Det kommer Elin att gilla) Bild kommer pa detta hemmifran sen. Vi fick aven en ordentlig Historielektion kring Revolutionen harnere och en god insikt i hur det ser ut idag rent politiskt. Alla som funderar pa att besoka detta land, kan jag bara varmt rekommendera att gora det innan det ar for sent med tanke pa hur unikt det ar med ett land med diktatur varlden over. Det tog nagra dagar for oss att komma in i hur saker och ting fungerar harnere. Valdigt speciellt kan man saga. Naval, vi han med att kopa cigarrer och lite Rom i Havanna idag med, En viss diktators favoritmarke samt nogra andra fabrikat blev det. Inte for att jag kommer roka dom, men kul sovenierer! Min pappas Fodelsedag var i Onsdags och avloptes med en festmaltid pa kvallen med stora marinerade grillade rakor och hummer pa grillspett. det var en 5 ratters middag av valdigt hog klass. Under dagen var det strlande vader och barnen drack mycket, sa mycket att Oliver rakade tratta i sig en av Magnus Drinkar som stog dar och sag god ut med sugror i. Sen somnade Oliver gott i solstolen och sov i latt 2 timmar. Sa kan det ga nar man har torstiga barn och for manga glas vid solstolen!
Jag hoppas internet kommer fungera lite mer stabilt framover sa jag kan forsatta blogga. Pa tur finns iaf att simma med delfiner samt en dyktur ut till en o utanfor cubas kust.
Varma halsningar pa er darhemma och hoppas allt ar bra.
\Mathias

6 kommentarer:

Jenny,Nokia och Leo sa...

Skönt att höra att allt är bra! Gissa om man blir sugen på att flytta när man läser, jag hatar regn o blåst o allt mörker, man är född i fel land helt enkelt ;-D

Sagoruna sa...

Här stormar det + regnar och är ca 3 plusgrader = inte mysigt. Så vi är lätt avis ffa Saga hon kommer med nästa flyg hälsar hon!

Jenny,Nokia och Leo sa...

Ja du Annelie när packar vi väskorna och sticker??

Sagoruna sa...

Imorgon???

Anonym sa...

Alla ar varmt valkomna da de ar gott om plats i mitt hotellrum. Idag har det varit lite molnigt men bara 25 grader sa man har huttrat lite imellanat :)

Sagoruna sa...

Hallå där har du inte lyckats få tag i bättre uppkoppling snart? Mer uppdatering av äventyret där borta tack!