söndag 13 januari 2008

Alva inte att förväxla med en älva...


Alva

Lill som har bloggen Röda Tigrarna har utökat sin flock med en liten faraon från Finland. Underverket är nu 11 veckor och givetvis var vi tvungna att beundra henne. Eftersom jag är sjuk (igen) i bihåleinflammation så orkar inte jag så mycket så Lill tittade förbi med lilla Alva så vi fick gosa lite med henne. Runa fick också hälsa på henne och tyckte hon var ganska frän. Eftersom Alva är så liten så lekte de inga springlekar vilket är bra eftersom Runa inte får röra sig så mycket.


Alva och Runa står och spanar i trädgården. Alva ser ut som - Jag gömmer mig här bredvid min stora beskyddare.



Sen lekte de lite med mig som lekplats jätteroligt och man kunde göra roliga morrljud och hoppa så liten man är.
Ska bli kul att följa denna lilla tuffing under hennes uppväxt!

6 kommentarer:

Jenny,Nokia och Leo sa...

Ja, jisses vilket litet yrväder hon var ;-D och samtidigt så söt som en karamell.

mariaswhippar sa...

Gud så söt, jag bara älskar dom stora öronen.

Anonym sa...

söt som socker!

Elle sa...

Vilka öron!

Klart Runa är en perfekt lektant! :)

Play A While sa...

DE ser ut att ha kul!! Hoppas att du mår bättre!!

Backa gårds häst & hund sa...

Vilken liten goding. Ser ut som ett riktigt busfrö ;). Krya på dig.