söndag 24 februari 2008

Valp!

Marie mötte upp med Gunlög i Mariestad så att jag fick stilla min nyfikenhet huruvida där finns något i Gunlögs mage eller inte. Vi träffades på en OkQ8 mack och jag ultraljudade hunden där på en gräsmatta - lite flexibel får man ju vara! Och visst finns där små blåsor i magen allt! Fast sen är ju jag värsta pessimisten och vet att allt kan hända så vi får se, om cirka 10 dagar bör hon ju ha mage också. Igår var hon och Jilbert dräktiga i alla fall! Så nu är det bara att hålla tummarna för att allt ska gå bra och att det ska födas en liten tjej till mig någon gång runt den 2:a april. För mer information och stamtavla se Källornas hemsida.

7 kommentarer:

mariaswhippar sa...

va spännande. Vi håller tummnar och tassar att de blir en tjusig liten tjej till dig.
Kram Maria, challe o Izac

Renata och Mats sa...

Oh, vad fin hon är din nya valp!!:))
Och man ser ju klart och tydligt att hon minsann är rutig!
Dock är färgen lite mer otydligt:)

*Kram på er*
Renata

Sagoruna sa...

Ultraljudet är inte tillräckligt avancerat för att köra med färg (det finns såna med färg...) men nog anar man att den är lila? Dock blir det nog ganska många grabbar för jag såg fler i höger horn än i vänster och jag har fått lära mig "to be born right is to be born male" dvs att ligger man i höger horn är man hane. På kor finns det fler höger horn dräktigheter än vänster horn dräktigheter också och det föds ju någon procent mer tjurar... (värdelöst vetande men ändå)

Renata och Mats sa...

Aha! undrar hur snea o vinda de dräktiga tikarna har varit som fått så många "högerhornade valpar"??
(jag har ju själv ingen stor erfarenhet av det (än) då Ester hade turen att få 3 vänster- & 3 högerhornade, hon stod stadigt hon)
Jamenvisst kan man skönja lila stråk när man tittar riktigt, riktigt noga:) Annars vet jag ett bra trix, man trär en nylonstrumpa över skärmen så vips är det färg!!
(har du hört den förut? nä, du är väl uppfödd med färg TV eller hur?)
Så fick vi göra på den gamla goda tiden innan det fanns färg TV ;)
(mer värdelöst vetande)
Kram på er!!

Anonym sa...

Jag är faktiskt INTE en ko!!!!!!!!!! Hmphhh!!!

Anonym sa...

Jag håller också tummarna!

Elle sa...

Spännande spännande! Håller timmarna!