måndag 18 februari 2008

På Spa i Torekov!

I helgen har vi tillsammans med Jenny och Anders laddat upp batterierna på spa i Torekov. Det var helt underbart och avstressande. Helkroppsmassagen var fantastisk. Yogalaten var urjobbig, maten var god och sällskapet det bästa.
Jenny och jag började med att styrketräna på gymmet, sedan anslöt vi oss till killarna som låg och njöt i den japanska avdelningen i poolen som var 37 grader varm - hääärligt.
När magen började kurra gick vi upp i restaurangen och åt lunch i våra spa-badrockar, märklig känsla att äta lunch mitt på dagen i badrock... Efter lunchen fick vi våra behandlingar, jag hade valt helkroppsmassage och Mathias pedikyr. min massage var helt underbar och jag tror nästan jag somnade. Man fick tom ligga på en brits med värmedyna! Mathias pedikyrist (?) hade munskydd tydligen undrar om det är farligt att inhalera Mathiasar??? (-;
På kvällen var det dags för trerätters, pilgrimmsmusslor till förrätt, anka till huvudrätt och en chokladdessert som topping.
Efterrätter ska avnjutas under djupt allvar.


Frukostbuffen var helt sagolik, vi åt och åt och åt. Efter frukosten fick jag och Jenny vars en ansiktsbehandling och sedan slappade vi i poolen tills stället stängde.

Vädret var inte så fint men det gjorde inget för vi hade det ju så gött inomhus. Det här var vår utsikt från stugan vi bodde i. Hade vädret varit lite bättre hade vi haft en sagolik utsikt över havet.
Tusen tack Jenny & Anders för en helt fantastisk helg!

1 kommentar:

Anonym sa...

Hon försäkrade faktiskt mig om att de inte var för att mina fötter luktade illa som hon hade munskydd :)
Med tanke på vilka powertools hon fick gå på med för att få ordning på mina hälar så förstår jag henne till fullo, även skyddsglasögon hade varit på sin plats :)