söndag 3 februari 2008

Böcker

Jag älskar att läsa, favorit är fantasygenren men jag läser nästan allt från "tantsnusk" till biografier. I år har jag läst:

av Mary Mackey
*Året då hästarna kom.
*Hästarna vid porten
*Våreldar

av Elsie Johansson
*Glasfåglarna
*Mosippan
*Nancy

av Alexander McCall Smith
*Damernas detektivbyrå
*Giraffens Tårar
*Vackra flickors lott
*Kalaharis skrivmaskinskola för män

Jag vill ha en egen måne. av Kenneth Gärdestad och Keijo Liimatainen

Nån bok har jag säker glömt och någon av dessa hann jag kanske läsa innan 2007 var slut men det är i alla fall läst efter julafton! Jag har dessutom läst någon hundbok som jag glömt namnet på av Bo Bengtsson. Och just nu håller jag på att läsa: En oväntad Semester av Marian Keyes (läst den förut men hon skriver så himla bra). Boktips mottages alltid tacksamt!

Vid sidan av böckerna läser jag även Husdjur, Veterinärtidningen, Djuridiken mfl yrkesrelaterade alster.

5 kommentarer:

Anonym sa...

Skickat LITE lästips till dig!!

PS Guns hälsar att hon fick springa lös fortfort i skogen igår för första gången på 10 dagar. Det var helfränt!! DS

Sagoruna sa...

Vilken tur för Guns hälsar Runa som inte alls är avundsjuk...

Play A While sa...

Är de bra de där som utspelar sig i Afrika (Botswana??)??

Jenny,Nokia och Leo sa...

Du glömde skriva en bok på listan, nämligen... Fågelbovägen 32 av Sara Kadefors. En otroligt bra bok som verkligen berör!!!

Sagoruna sa...

Henrik - jodå men väldigt annorlunda! Inget våld och ganksa stillsam beskrivning men den fångar läsaren faktiskt! Fast lite tunna i min smak bara sådär 200 sidor jag gillar ju tegelstenar gärna 600-800 sidor så den inte tar slut så fort...

Jenny - ja just det otroligt bra bok!