lördag 2 februari 2008

Lördagssol

När vi gick upp imorse hittade Saga Solen! Hon är en soldyrkare utav stora mått och skulle gärna flytta till en medelhavsö!


Framifrån ser man ut så här med halvslutna ögon det är sååå skönt att ligga i solen!

Saga och jag gick en promenad utan Runa som nu har vilat 5 veckor. Runa är inte speciellt förtjust i det här med att vila, hon tycker att det är onödigt helt enkelt. Häromdagen visade hon hur onödigt genom att ta ett skutt över soffryggen mellanlanda i soffan för vidare skutt upp på vardagsrumsbordet där hon olyckligt nog landade på veterinärtidningen och surfade ner på golvet med framtassarna först givetvis. Jäkla hund som tvunget ska sätta hjärtat i halsgropen på en! Böjsenan börjar läka lite nu, för nu kan jag känna den på båda sidor om svullnaden och det har jag inte kunnat innan! Jippi hon kanske bara behöver vila 1 månad till innan vi kan gå kort korta koppelpromenader.


Nytagen bild på den olycksalige senan.

Saga tycker det är jätteroligt att gå på promenad med bara matte så hon hörjar på och springer och busar. Det var underbart väder att vara ute i och naturen här är svindlande vacker när den visar sig från den här sidan.
Saga glad-springer.


Ån heter Klingavälsån och går från Sövdesjön genom skogen jag bor i och delar Karups Nygård från Sövde Skogsby. Stora delar av ängar som den passerar är naturskyddsområde för att den slingrar sig fram i sina gamla meandrar, lantbrukarna har inte hunnit dika ur den och nu skyddas den så att fåglar och annat som gillar detta landskap ska ha någonstans att ta vägen. När det inte är torkperiod så är den paddlingsbar så på denna å har vi tillbringat åtskilliga timmar när jag var aktiv i friluftsfrämjandet.
När vi kom hem ställde sig Saga här - tom skål och fodertunna = åtgärda!!! Hallåååå jag håller minsann på att svälta ihjäl med all denna motion minsann!

Bara en otroligt söt bild på min Sagis som håller mig sällskap vid datorn genom att låna husses stol.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Jättesöt är hon!

Josefin sa...

Vilka härliga bilder på Saga, önskar att vi hade sådan natur runt hörnet, jag får nöja mig med närkeslätten! // Jossan