fredag 1 februari 2008

Stormen Tuva


Det ser beskedligt ut på väderrapporten, men jag kan säga att några 12m/s blåser det inte här snarare 22m/s.
Stormen Tuva drog in över Sverige och ställde/ställer till elände. Här blåste och regnade det helt sanslöst. Min soptunna flög iväg så jag fick bärga den från grannen stomt, och mitt i natten så chockade den mig svårt genom att åska med kraftiga blixtar! Jäkla väder på vintern ska det INTE åska!!! För er som inte vet så är jag extremt (!) rädd för 2 saker sprutor/kanyler och åska! Så inte sov jag så mycket inatt inte. När jag så åkte till jobbet imorse så låg det snö längs stora delar av vägen. Hur ofta är det snö + åska i januari??? Nu får det faktiskt bli vinter på riktigt så att vi kan få en riktig sommar det här hoppandet direkt från höst till höst orkar jag inte med ett år till!

Inga kommentarer: