torsdag 7 februari 2008

Mjölkföretagardag Kristianstad


Jag höll föredrag om Djurhälsa i ett brinnande tempo. Precis före föreläsningen hade jag fått reda på att de andra föreläsarna som föreläst i samma ämne på de andra orterna i Sverige bara hade hunnit till bild 4 i power point presentationen, men jag hann alla mina med 7 minuters marginal - här gäller det att vara alert (-;


Mycket folk kom det! Ca 200 personer kom till Kristianstad så totalt hade de haft ca 1200-1400 besökare på vägen genom Sverige. Jättekul var det att "mina" lantbrukare från Laholms området hade lånat en minibuss och kom ner, så det blev mycket glada skratt och trevliga samtal också. Pratade såklart med de lokala lantbrukarna med och kollegor, andra föreläsare osv. Det är otroligt givande med det spontana utbytena av information som sker mellan föreläsningarna.

Men en lång dag blev det!

Inga kommentarer: