onsdag 28 januari 2009

Söndagspromenad

I helgen hade vi besök av min kompis Mia. Jag hade lyckats förlägga kameran i bilen så det blev inga bilder tagna. På söndagen gick vi en långpromenad och i vanlig ordning gick Eira lös hela tiden eftersom hon inte jagar de andra tre gick i koppel där jag vet att det är för mycket vilt. När vi kommit in i skogen på andra sidan Anders hage så var det bara Eira som gick lös och hon for intresserat iväg en 20m upp i skogen och upp far då ett VILDSVIN!!! Jag vrålade hysteriskt på Eira och tack och lov kom hon snällt, mitt hjärta slog i 200. Så nu finns de otäcka svinen även på denna sidan ån, innan har de ju hållit sig till andra sidan. Otäckt, jag hade ju föredragit att Eira hade stött upp en kanin eller rådjur istället.

5 kommentarer:

Anonym sa...

Runa hade lätt slagit ner vildsvinet...

Sagoruna sa...

Jo förvisso men hon var i koppel :D

Elle sa...

Söt piggy!

Jenny,Nokia och Leo sa...

Tur att vi slapp se svinen när jag och Nokia var med...han hade nog inte vänt snällt tillbaka :O

Anonym sa...

Eftersom du nu känner en sån (onödig) rädsla för vildsvin och kanske inte hinner tänka på deras välmående vill jag bara påminna dej om att mellan den 1 mars och 20 augusti får din hund inte springa lös där det kan finnas vilda djur. Under resten av året ska du se till att den inte driver eller förföljer vilt när den inte deltar i jakt.