måndag 5 januari 2009

My dog och brorsorna

I lördags åkte Mathias, jag och Eira till Göteborg för att Eira skulle ställas ut och vi skulle dessutom hälsa på hennes bror Egon (Källornas Erland). Egons matte Maggan hade ordnat så vi kunde bo i hennes hus, eftersom min syster lämpligt nog är på Nya Zeeland när vi är i Göteborg...

Det här är Egon visst är han söt? Han är väldigt lik sin pappa Jilbert!

Egon och Eira lekte så mattorna rök. Och i vanlig ordning var minst värst. Grannarna undrar nog vad det var för konstig fest Maggan hade.

Krokodiler.


Till My Dog kom även Ernst och mamma Gunlög. Här står Gunlög mellan sina två ohängda barn.

På utställningen var Ernst först ut av syskonen och blev 2:a i juniorklassen med CK. Inte dåligt vid 9 månader och 2 dagars ålder. Och han är märkligt nog fortfarande till salu till rätt person/hem.

Sedan kom min lilla busunge. När domaren kollade tänderna så tyckte hon att hon skulle kolla hans med - med tungan *fniss*. Sen sprang (studsade) hon runt i trav (ibland) med världens mest viftiga svans. Hon blev reserv i sin juniorklass och fick HP. Inte illa för en dam som inte hunnit med att utveckla sin kropp och knopp så väldigt mycket ännu. I kritiken står det bla följande: "Nice youngster enjoying herself". På bilden håller hon på att backa i position, hon tycker ju att det blir allra bäst om hon sköter uppställandet helt själv, hon har ganska mycket ideer och åsikter denna lilla dam. Så länge hon är så här glad i ringen så är jag helt nöjd!
Idag på SKK utställningen gick det inte lika bra, domaren gav henne en 2:a men var noga med att poängtera att det inte var för att hon är en dålig whippet utan för att hon är så ung (för ung). "Come back in a few months". Ja det ska vi göra.
Tack så mycket Maggan för allt i helgen!

2 kommentarer:

Jenny,Nokia och Leo sa...

Duktiga var dom småttisarna =D men jag tycker det är lite märkligt att inte Ernst flyttat till Knickeäng än!!! Du har ju t.o.m hundvakt i närheten ;-D

Johanna sa...

Hej hej
Va kul att du har länkat till min blogg!Det är så roligt att gå in här och läsa om dina fina whippetflickor, och jag önskar all lycka framöver med både det ena och andra! :-D

Kram från Johanna & pojkarna.