fredag 12 december 2008

Vad ligger egentligen i Eiras gener?


Den här bilden får mig verkligen att undra det, på senare tid har hon nämligen en väldig förkärlek för att hoppa upp och ligga uppe på ryggstödet i soffan. Det är inte platsbrist som får henne att göra så, så därför är jag tacksam på förslag om någon tror sig vet varför. Finns det fler whippetar därute som gör likadant? Har det en enkel eller invecklad förklaring? Är det någon form av pappegoje-gen som ligger långt bak i släkten kanske? Nyfiken är jag hur som haver, och jag ser fram emot teorier såväl som konkreta förklaringar!

10 kommentarer:

mariaswhippar sa...

Challe låg alltid på ryggstödet är han va ung. Man kan ju undra varför

Michno sa...

Liam har legat på ryggstödet sen han var valp och gör det fortfarande. Helst ska han ligga på rygg och pressa sig ner mellan ryggen och kuddarna så att han sjunker ner bakom kuddarna... :)

Kattalena sa...

Precis vad jag skulle berätta ju! :-D

Sara och Miki sa...

Miki sitter gärna på ryggstödet och kikar ut genom fönstret. Eller bara går och balanserar halsbrytande på det. Dessutom ligger hon gärna på bord, och fönsterbrädor om hon får (och ryms). Jag tror helt enkelt att dom liksom vill att man ska se upp till dom som dom piedestal-väsen dom är ;)

Jenny,Nokia och Leo sa...

Jag tror på papegoj-gener, det är ju en ganska pratglad tjej ;-D

Mathias sa...

Jag är helt inne på din linje Jenny! Det är iaf inte bara vår galenpanna som riskerar liv o lem genom att balansera(ibland mindre skickligt) på ryggstöden för att sedan lägga sig på ett eller annat obekvämt sätt däruppe. Att lägga sig på ett hårt underlag går vad jag förstått det som mot whippetens natur, så jag blir lite förvånad över Miki:s val av underlag :)

Anonym sa...

Hon kanske har bättre koll däruppe? Högre upp=bättre än de andra hundarna?

Anonym sa...

Högt upp=bra koll är väl en bra förklaring. Men det är ju också ett drag som förekommer hos papegojor...

Sen kommer ju den intressanta vetenskapliga frågan: Hur hamnar i så fall papegojgener i whippetpopulationen?

R-tan sa...

Det här är bara en bekräftelse på vad jag länge misstänkt: italienaregener!
Ni är snart mogna för the real McCoy!

Elle sa...

Äsch, hon har väl bara en liten exhibitionistisk sida -lillasyrra som hon är kanske hon hittar sina egna metoder att få lite uppmärksamhet. Inga konstigheter!