fredag 26 december 2008

Annandagspromenad

Eftersom Mathias har drabbats av Influensan så fick jag och hundarna njuta av det vackra vintervädret på egen hand. Det var flera minusgrader och solen sken stora delar av promenaden. Idag valde jag att gå längs Sövdesjön och sedan avsluta med att gå genom fårhagen hem så att även Saga fick springa lite. Hon går ju annars mest i koppel pga ohejdbar jaktlust (hoppas fortfarande på att den ska minska med åldern...). Eira och Runa gick dock lösa på stigen och kom snällt när jag ropade då vi mötte 3 cyklister (!), några joggare och flera flanörer inklusive stavgångare. Sedan hamnade vi i ett gäng som tränade hund på fotbollsplanen i Sövde och då kopplade jag alla hundarna som gick fint vid sidan även om Eira liksom vågar sig fram för att hon viftar så intensivt på svansen. Andra hundar OCH människor, hur roligt som helst ju. Hon är för rolig min lilla prinsessa.

Det har varit så kallt flera dagar i rad nu så isen lagt sig vid kanten av Sövdesjön, den är dock väldigt tunn vilket Eira listade ut när hon försökte gå på den och ramlade igenom med framtassarna 20 cm ut. Jag känner mig lyckligt lottad som har så vackra promenadstråk i min omedelbara närhet.


Hundarna springer ikapp runt runt mig, med Saga som frustrerat skäller för att hon inte hinner ikapp. Inte lätt att vara Sveriges långsammaste whippet i det här gänget inte. Slutade filma för att jag blev så yr.

2 kommentarer:

Anonym sa...

det är lätt att bli yr när en whippet springer runt runt runt... Men var glad att alla dina springer, mjag har 2 varav en springande och en annan som mest sitter och tittar på...

Anonym sa...

Ja annandan var fin! Jag och föräldrarna var också ute och gick, dock utan vovvar tyvärr (fast det var en som försökte ansluta längs vägen).