onsdag 10 december 2008

Saga 11 år idag!

Ja idag för 11 år sedan föddes min älskade Sagis. Hon har funnits hos mig i vått och torrt och genom roliga och svåra tider hela mitt vuxna liv. Med sina fel och brister och alla underbara egenskaper är hon ändå den varelse som står mig allra närmast då jag närmast kan beskriva henne som en del av mig själv och utan henne är jag inte en hel människa.

På min 21 årsdag träffade jag henne för allra första gången hemma hos min vän Åsa som dagen innan hämtat henne och hennes syskon då hennes fodertik och Åsas hane Hannes (Gårdsjöns Egon) hade råkat para sig när Åsa passade Honey. Då Åsa och jag fyller år bara någon dag isär firade vi våra födelsedagar tillsammans hemma hos henne.


Under flera veckors tid hjälpte jag Åsa med hennes hundar (3 whippar) och valparna.

Vi tog med oss valparna ut på promenader, här undersöker Saga världen (fotbollsplanen på Ultuna) tillsammans med brorsan Basso.

Efter cirka fem veckors tvekan flyttade så Saga hem till mig strax före påsk 1998 och på bilden är vi hemma i Skåne för första gången och Saga är sydd i örat med massor av stygn efter att ha försökt hälsa på mammas katt inte riktigt 4 månader gammal. Saga hade då bott hos mig knappt 2 veckor och vi flög hem, hon är/var den coolaste man kan tänka sig och fann sig i allt. Ett stort tack till ÅSA för denna underbar gåva! Jag hoppas innerligt att jag får ha henne hos mig i många år än.

Saga idag med sin obligatoriska födelsedagspresent - grisöra!

9 kommentarer:

Anonym sa...

Ge en grattisklapp från mig!

Anonym sa...

Grattis på födelsedagen önskar vi!

R-tan sa...

Våra hjärtligaste gratulationer!

Sara och Miki sa...

Grattis till 11-åringen önskar 11-månaderingen :D Hon är så fin Saga, hoppas du får ha många långa år till med henne!

Renata och Mats sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Renata och Mats sa...

***Grattis Saga!***
Du är nu en vacker och mysig "Old Lady"

Vi må hon leva, vi ......uti hundrade år!!!

Källornas whippets sa...

Grattis Saga önskar kusin Juliana som snart blir 12 år (9/1) och resten av släkten i Karlstad!

Elle sa...

Å vilka underbara bäbisbilder på lilla Saga -hon är en underbar varelse och jag har svårt att föreställa mig dig utan henne vid din sida så jag hoppas också att hon får vara med oss många sköna år till. Hon är en så härlig personlighet och verkar bli lika galad som jag varje gång vi ses. Grattis Sagisen!

Jenny,Nokia och Leo sa...

***GRATTIS***
Hoppas du hade en toppendag :D
Vi får fira dig lite extra nästa gång vi ses!!!