tisdag 16 december 2008

Jordskalv

Kl 6:20 väcktes vi av att spisen vibrerade med värsta oljudet och saker ramlade ner på golvet. Det kändes som om vi låg i en skallra och jag och hundarna skakades runt. Skalvet ska ha epicentrum strax söder om Hörby och uppgick till 4,7 på richterskalan. Skalvet i Thailand uppgick till 9...
http://www.emsc-csem.org/index.php?page=current&sub=detail&id=113007

Effektiv väckarklocka i alla fall tom Mathias vaknade. Nu är det dags att fixa i ordning och ge sig av till jobbet. Jag tror jag vet vad samtalen kommer att handla om idag.

8 kommentarer:

Sara och Miki sa...

Jag läser just "morgontidningen" Aftonbladet om skalvet på nätet och den första jag tänker på är dig. Skönt att ni inte skalvat bort iaf! Ha en bra dag.

Kattalena sa...

Visst var det lite läskigt? Här skakade det inte så något trillade ner, men det kändes (och lät) ganska mycket ändå.

Michaels första reaktion var att kolla om det var Liam, hehe. När Liam kliar sig låter det nästan likadant (fast då skakar det förstås inte också) ;-)

Elle sa...

Hoppas alla kor inte blivit allt för rädda ute på gårdarna...

Anonym sa...

Ja stackars kor...

DN var tråkiga och skrev inte om skalvet i stockholmsupplagan, så jag missade det tills mamma ringde och rapporterade.

Anonym sa...

Jisses... tur man lämnat Skåneland! Att det jämt blåser orkan är en sak, men jordskalv... Nä, fy!

Anonym sa...

Typiskt husse att kolla om det var mitt fel. Jag hörde minsann på Rapport igår att epicentrum låg i Blentarp. Då är saken klar. Det var Runa!
Jag minns nog hur det kändes när hon körde över mig på LC-fältet. Den här skakningen var inget mot det...

Sagoruna sa...

Jo hon är som en jordbävning när hon drar fram på LC fältet min lilla Runa. Men hon sov så gott så gott när matte for upp ur sängen...

sagorune sa...

Jag är skakad