lördag 6 december 2008

Mycket jobb

Denna veckan har jag jobbat sjukt mycket är uppe i 50 timmar och måste jobba åtminstone 3 timmar hemma i helgen (och jag ska föreställa jobba deltid? hmm). Det har varit många och långa besök på gårdar, många mjölkprover och en resa till stockholm. I torsdags åkte jag upp till Stockholm för att träffa gänget som var över till USA. Kl 4:15 klev jag upp! 8:30 klev jag av arlanda express på centralen. Och sen kom jag hem kl 20. Men det var en givande dag i allafall. Vi diskuterade hur vi ska förvalta alla intryck och hur vi ska berätta om dem på mjölkföretagardagarna i januari-februari. På tisdag ska vi äta julbord på mitt jobb så då ska jag berätta om USA resan ur ett lite mer roligt-bild perspektiv. Detta bildspel måste jag ordna till i helgen. Har också cirka 80-90 mjölkprover som står i skåpen och vill bli diagnosticerade. Blää ibland är det riktigt jobbigt att ha ett jobb som man inte kan lämna det jobbet utan tar med det hem.
Passande nog så skadade Eira sin tå förra helgen så hon har vilat denna veckan. Jag undrar varje gång någon av mina hundar skadar en tå varför så många tjatar om skador på sporrarna, jag skulle bli överlycklig om mina någon gång kunde skada den istället för tårna de går på! Skulle jag välja en skadedrabbad tå att amputera i förebyggande syfte pga frekventa skador så blir det ju yttertårna, men de diskuteras aldrig, men sporrar ska man amputera för de skadas så ofta (alternativt stör siluetten på hunden på utställning). Ibland är hundvärlden bra konstig, varför plocka bort kroppsdelar i onödan? Igår var hon ohalt i alla fall så idag gick vi en liten sväng. Jösses vad mycket energi det kan finnas i en sån liten kropp.


Ett stort grattis till Elin som fyller år! Tyvärr missade jag ju inbjudan via fejjan, är inte så bra kompis med det forumet, hoppas ni har riktigt kul i alla fall i rosa huset!

2 kommentarer:

Mona Lindström sa...

Instämmer angående borttagande av sporrar. Mina whippar har aldrig skadat dem men däremot som du skriver så har ytterklon fått sig sina törnar. Mina hundar är nästan dagligen ute och springer lösa i skogen och som sagt några sporrar har de då aldrig skadat.

Hälsningar Mona och whippetpojkarna från Mora

Anonym sa...

Stackars tå, ser ont ut...

Titta gärna in nästa gång du är i stockholm, om du har tid förstås.