söndag 7 september 2008

Uppdatering om veckan som gått.

I måndags började ju jag jobba igen och hundarna har varit med på jobbet som vanligt. De vuxna tyckte det var jättekul att komma tillbaka, man träffar ju folk då ju! Och Eira tycker ju allt är kul. Första dagen gnydde hon några gånger när jag lämnade rummet men redan på tisdagen så kändes det som om hon alltid har varit med och buren som står på rummet har jag inte använt ännu. Eira lägger sig i biabädden med de andra 2 och rör sig inte ur fläcken förrän de reser sig, och de vet ju att vi inte ska gå förrän jag tar på mig jacka och skor så jag kan springa in och ut hur jag vill. Jag är djupt imponerad över min coola flicka. Jag delar ju dessutom rum med 2 arbetskamrater så det är ganska mycket spring in och ut och hundarna bara kopplar av och sover.

För övrigt har denna första vecka tillbaka varit ganska jobbig. Jobbade över lite i måndags och sedan var det LC möte och då fick Mathias vara hemma med hundarna. I tisdags var det valpkurs och på onsdagen föreläste jag i Malmö för 100 norska rådgivare och kom hem väldigt sent, då passade mamma och pappa hundarna eftersom jag åkte fyra och Mathias kommer inte hem förrän efter kl sex. Och på dagarna har jag jobbat. Så denna helg har gått åt till att sova ifatt och gå hundpromenader.

Eira kommer att bli hopplöst kamoflagefärgad till hösten.

Mathias med hundarna på promenaden. Vi har fantastiska promenadvägar här, så vi njuter i fulla drag när vi är ute och går.

1 kommentar:

Anonym sa...

Du kan göra en "hitta djuret" med kamouflage-Eira sen Annelie...placera henne i en lövhög eller nåt.