onsdag 10 september 2008

Kick off på jobbet

Idag hade vi vår kick off eftersom vårt verksamhetsår startar 1 september. Vi följer ju den gamla bonna-almanackan eftersom vi arbetar med lantbrukare och kor. Uppdraget för dagen var att ha trevligt och i sakta mak paddla 14 km innan vi skulle grilla. På kartan kan ni se var vi paddlade, vi började vid stockamöllan som ligger strax söder om punkt 1 och paddlade till punkt 7. http://www.kanotcentralen.com/karta.htm Vid 2 tillfällen fick vi bära kanoterna kortare sträcka för att inte slå sönder den i steniga forsar. En händelserik dag blev det, ett 20 tal kanoter gick ut, 18 kanoter kom fram, 4 kanoter välte... Och detta utan en enda droppe alkohol och enbart vuxna kompetenta människor i kanoterna.


Strax efter att vi hade lagt i kanoterna kom vi till detta träd som blev mångas fall. Anders och Jan har trasslat in sig i trädet och Jan tappade sin paddel, som tur var fick Cia i min kanot tag i deras paddel så de kunde snart fortsätta med komplett uppsättning paddlar. Ann-Marie och Rosa lägger sig klokt i ytterkanten och undgick trädet helt. Inte lika bra gick det för Marianne och Gunnel som välte upp och ner här, samt Nisse och Kerstin. Marianne och Gunnel gav upp paddlandet vid denna punkt men Nisse och Kerstin gav sig inte!

Ett helt gäng paddlare i den magnifika naturen på och runt Rönne å.

Min rumskamrat Lena och Åsa på väg in till kanotlyftställe 1.

Anna och Cilla i samstämd stil.

Erik och Kerstin tar bestämda tag mot land.

Fika! Kajsa i randig tröja återkommer på nästa bild inte fullt lika glad...

Kajsa och Ingemar välte i en liten fors då de fastnade på några stenar. Kajsa simmade med kanoten och Ingemar stod fastklamrad på stenarna och höll ett stadigt tag i paddlarna.

Ingemar och han har jeans på sig inte fiskarbyxor...

4 kanoter som forserar en mindre forssträcka. I första kanoten sitter Nisse och Kerstin som välte vid första trädet...

Kor!
Ytterliggare en kanot försvann på vägen då de tappade en paddel så Signe och Ingela kavade in till kanten och tog sig upp på land och gick genom djup lera en bra bit med kanoten tills de hittade en väg och kunde stoppa en bil och ringa efter hjälp...

Lena och Åsa samt Olof och Carina.



Efter 14 km paddling, åtskilliga kilometer (känns det som) kanotbärande så är jag och min rygg samt armar helt slut, men jag måste erkänna utsikten var vidunderlig och jag har sällan skrattat så mycket! Och jag förstår varför kanoterna ser ut som den på bilden ovan!

1 kommentar:

Anonym sa...

Trevligt, det var länge sen jag paddlade fors i Rönne å, men sist det hände välte bara en kanot och det var naturligtvis den som innehöll det mesta av min packning (nä, den innehöll inte mig).