måndag 25 januari 2010

En händelserik dag på jobbet

Idag hade jag med mig Alexandra som ska tenta kogynekologi på onsdag och ville praktisera detta i verkligheten. Hon fick några kor att öva på och det gick riktigt bra! Sedan skulle vi undersöka en kviga som kalvat i lördags och efterbörden (moderkakan) hade inte kommit ut ordentligt. Alexandra fick försöka ta ut den men gav snabbt upp -"Den känns jättekonstigt!"
Det var inte alls konstigt det låg kvar en helt rutten tvilling till den födda kalven därinne. När vi hade fått ut kalven såg den mer ut som en giraff än som en kalv och den var så rutten att tänderna börjat lossna och ögonen lösts upp... Inte så mysigt och vi tog inga bilder på den. Mamman och tvillingen mår däremot utmärkt.

Men vi körde vidare och på väg hem från näst sista gården så fick vi möte i en backe och tjejen som körde den mötande bilen bromsade lite...

Fick sladd och körde genom detta lilla träd...

Snurrade ett varv till och stannade slutligen mot staketet. Min bil ser ni i högerkant.
Plastdelar från fronten på bilen låg i vägrenen och sladdar från lyktorna fram hängde söndertrasade under bilen och en vätska rann ur bilen. Men tjejen verkade må väldigt bra, hade inte ont någonstans och var redig hela tiden. När hennes pojkvän anlänt till platsen så for vi vidare. Usch så fort livet kan förändras!
Vi tog en annan väg hem, backen var glashal vi kunde knappt ta oss till fots uppför backen och än mindre starta bilen mitt i backen och köra upp.

Ibland kan en helt vanlig arbetsdag som sagt vara mer spännande och oförutsedd än vad man tänkt sig!

2 kommentarer:

Jeanette sa...

Jösses vilken dag!!! Min upplevelse av ett inställt plan bleknar ju avsevärt! :) Jag är så glad att du inte fotade kalven förresten!

Elle sa...

Ojojoj, vad läskigt!