fredag 1 januari 2010

året som gått

Året 2009

Har varit ett år av stora och små glädjeämnen samt lite smolk i bägaren.
Saga blev ju sjuk i början av året och ännu har vi ingen hundraprocentig diagnos (vestibulärt syndrom?), men hon är pigg och glad som vanligt och hänger fortfarande glatt med på promenader som är längre än en timme. Det trodde jag aldrig i februari. Jag hoppas hon får hänga med i samma stil några år till! Jag är otroligt glad att flocken är intakt.

Annars är det mest framgångarna som präglat detta år! Eiras fantastiska LC-debutering med två raka CERT på sina två första och enda prov, det kunde jag ju i min allra vildaste fantasi inte ens drömt om! Brorsan Ernst hittade ett hem hos två otroligt rara personer som vi har haft ynnesten att få lära känna och blivit vänner med. Även Ernst har visat framfötterna på LC fältet genom att blir BIR-whippet på klubbmästerskapet och erhöll sin licens.
På utställningssidan har det varit mindre stora framgångar men inte desto mindre framgångar, Eira slog till med BIR-junior i Bosjökloster där Ernst blev BIM och båda fick CK! Annars har vi mest glatts åt Jenny och Nokias enorma, underbara och fina framgångar i ringen! Sex bästa hane placeringar och 5 cert på 11 utställningar helt otroligt! Så i år har Jenny och jag vars en hund som tävlar om championat - spännande!

Eira har precis fått sitt första CERT och den skarpsynte kan även se att något glimmar på min vänsterhand! Detta var årets stora icke hund händelse då Mathias och jag förlovade oss i all hemlighet 29 augusti. Hösten har präglats av planering för vårt gemensamma hem som vi kommer att bygga i Blentarp under 2010.
Eira avslutade året med att bli godkänd på ett anlagsprov i viltspår och därmed uppfylla alla mina önskningar och förväntningar på året! Eira är därmed flockens första trippelpristagare
men inte familjens då hon därmed är fjärde generationen tik som erövrat trippelpriset!

Saknar ni oss under 2010 så vet ni var ni ska leta - ni lär hitta oss i ett byggprojekt i södra Blentarp och ni är välkomna!

Tack 2009 och välkommen 2010!

1 kommentar:

Tassintryck sa...

Hej och grattis till alla framgångar! Kul att det går så bra. Hoppas att Saga snart mår bra också. Lycka till med huset!! Kram från oss
/maria