söndag 9 augusti 2009

LC i Danmark och utställning i Ronneby

Igår var jag med om något historiskt - nämligen Danmarks allra allra första egna LC prov! "Som vanligt" var jag bas (führer tror jag någon kallade mig) över sekretariatet. Allt därinne flöt precis som det skulle men tydligen gick det något sämre på fältet (en maskin brann och linan som trasslade i vanlig ordning) men allt som allt så gick det bra och deltagarna fick fina priser.

Banan och start/mål området.
Ett stort minus var avsaknaden av mat och vatten, samt avståndet till toaletten (läs på Lisabellas blogg om detta). När jag gick till toaletten stukade jag foten och kunde resten av dagen knappt röra mig, vilket gjorde att jag fick hoppa runt på högerbenet med det dåliga knät som för helgen varit extra dåligt pga en spark på EXAKT samma ställe som för 2 år sedan (hur kan de sikta så bra?).
En sekreterare och en sekreterare to be! Och vårt fina sekretariat. Då den danska datorn vägrade förstå mina fina kopplade dokument och min dator vägrade prata med den danska skrivaren löste vi problemet genom ett evigt flyttande av filer med hjälp av den underbara uppfinningen USB minne från en dator till nästa för att kunna skriva ut, dock tog pappret slut på slutet. Efter en lång dag utan så mycket energiintag kom jag äntligen hem halt och lytt kl 22 (gick upp kl 5:20)
Foto Christiaan Dirksen
En rolig händelse var att Eiras syster Elda kom och hälsade på mig och Runa i sekretariatet, givetvis var jag bara tvungen att låna Elda och ställa upp henne för fotograferande tur då att man kunde låna en stand in fotograf som dessutom är proffs! Tack Christian!!
....................................................................
Idag blev det då ingen sovmorgon utan upp tidigt och iväg till Ronneby för utställning där. Min fot hade vilat sig under natten och gick att gå på med linda.
I Ronneby samlades idel Blentingar! Från vänster Anders (Jennys man), Jenny står inne i tältet, sittande Cici (fd blenting numera Hasslö bo) hennes sambo Jens, Micke (Cicis tvillingbror) hans sambo Florence och deras dotter Sideny och som extra tillskott dock inte blentingar Lina och hennes sambo Jonas. Jättekul att ses igen håller tummarna för att allt ska gå bra (-;
Det roliga med denna bild är bilderna före som Mathias tog med teleobjektivet och först efter 4-5 bilder upptäcker han att Jenny står i tältet och byter om från för varma kläder till m,indre varma kläder...inget man publicerar i bloggen om man uttrycker det så =D

4 kommentarer:

Jeanette sa...

Ja du ! Det var en minnesvärd helg! Det kommer väl fler bilder här på de utställda hundarna och så? 1000 bilder idag också? Eller kanske gått över till att bli Mathias Rimér nu ;-)))

Sagoruna sa...

Äsch tyckte jag skulle skippa bilder på hundarna de blir ju fotade och publicerade mest hela tiden ändå ;D

Elle sa...

Nämen vilket Blentarpsgäng! Där skulle man ju varit med. Istället var jag just... i Blentarp.

Sara och Miki sa...

Men Elda, vilken skönhet!