måndag 31 augusti 2009

Eiras premiär på LC prov

Nyss hemkomna klockan är 2:44...

Efter 6 år utan hund att släppa på LC prov och flera år utan att kunna träna hund så var det äntligen dags! Jag insåg raskt att LC prov är värre (!) än utställning för mina nerver, strax innan Eiras start var jag så nervös så jag höll på att spy. Tack och lov fick jag hjälp av Annika (du vet var du ska vara om 3 veckor...) att starta Eira (ålen) och Sören att fånga henne och se det gick som en dans.

Ålen Eira med uppfödare Annika.

Eira i full fart.

Eira sprang bra i första loppet och låg på 20:e plats inför andra omgången och sprang lika bra i den (77,5 p i båda) men då sprang 11 av de andra hundarna sämre så Eria slutade på 9 plats med CERT!!!
Helt otroligt, jag höll ju på att svimma, och tänk att samma hund för nästan exakt ett år sedan var "utdömd" (på felaktiga grunder men det visste ju inte jag då). Eiras mamma Gunlög började också sin LC karriär med att ta cert så jag hoppas verkligen att detta är mammas flicka!
Jag och Eira vid prisutdelningen.


Godnatt från en lycklig mattte och nöjd vovva!
Hela tjocka släkten var på provet så jag passade på att tigga till mig ett familjeporträtt:

Mormor Källög, mamma Gunlög, Eira, pappa Jilbert och farmor Källa.

15 kommentarer:

Whippeten Nota sa...

* GRATTIS * Vilken debut! Heja Eira till sitt LC CERT som säkert inte är det sista!!!

Jonatan sa...

Grattis!! Så kul att du får en så bra start efter så lång väntan!!

mariaswhippar sa...

GRATTIS !!!

Helena, Quince och Otto sa...

Det var roligt att ses IRL och kul att se din duktiga Eira. Håller tummarna för fortsättningen!

Jeanette sa...

Tjohooo! Grattis till hela familjen!

Jenny,Nokia och Leo sa...

GRATTIS!
Klart att Eira är mammas flicka på LC-fältet =)

Ps:Du nervös, det hade jag velat se hi,hi.

Anonym sa...

Grattisgrattis! Klart hon är mammas flicka!

Du... att vara nervös är bara onödigt. Du kan ju inte göra nåt åt hur hon springer ändå. Alltså: sluta upp att vara nervös och ha roligt istället! :-D

Lill sa...

Jätte grattis igen.... Detta är ni väl värda :)

Kram

Renata och Mats sa...

***GRATTIS!!***
Det är så roligt att Du äntligen fått en hund att springa med och som på grädde på moset dessutom är så talangfull:))
(jag vet hur "klen" man är på LC prov och kan tala om att det blir inte bättre med åldern)

Kram på er och Nospuff till Eira!

Kajsa sa...

Grattis! Jag lyckades tyvärr inte ta mig dit, hade varit kul att se...

/Kajsa

Sara och Miki sa...

Vi vill se bilder bilder bilder!! Ni var så bra, heja räser-Eira!

Sofie sa...

Grattis till första lc certet :)och första tävlingen

Anonym sa...

Så roligt!!
GRATTIS!!

//Mai

Åsa sa...

Vilken härlig debut!!
Ett jättegrattis till er...så skoj att ni kommit igång med LC:n

GRATTIS!!

Susanne Lindström sa...

Hur har jag kunnat missa detta?! Ett jättegrattis från oss! Vilken tjej!