måndag 24 augusti 2009

Konsten att starta hund på LC

Eira är ju rätt ny på det här med LC men taggad till tusen och al som en ål i starten. Här bjuder jag på en kavalkad bilder, notera min desperata min och Ernst förundran över vad syrran håller på att stoja om. Ernst och Desireé såg ut som rena proffsen tillsammans trots att detta var allra första gången Desireé släppte hund på LC.

Hyfsat stillsamt.

Eira har sett trasan.

Släpp mig kärring!

åla åla åla

åla mera

kast med liten whippet?

men hallå den försvinner ju släpp mig NU!

Äntligen! Ernst - vad gör du????

Kolla min lättade min och Ernst undran över syrran som nästan stupar på näsan...

8 kommentarer:

Anita sa...

Vilka härliga bilder, det syns verkligen hur roligt det är för Whippets att köra LC.
Det var din blogg om dig och din flock som fick mig att förälska mig i Whippets.
Jag har väl följt dig i ca 1 år nu och kommer naturligtvis fortsätta följa din blogg.
Du är verkligen jätte duktig!

Sagoruna sa...

Tack! Vad du är gullig!!!

Sara och Miki sa...

Jag känner inte alls igen den där stilen ;) Hahahaha, jag gillar den där det ser ut som du försöker slå in en dörr med en sån stock :D Jag kan tipsa om ett sånt WR-halsband, jag visar på söndag!

R-tan sa...

Haha! Jättehäftiga bilder. Men passa dig du så att det inte blir kast med liten matte. Det ser lite ut som det är på gränsen...

Veronica sa...

hahaha vilka bra bilder!

Elle sa...

Vilken kul bildserie!

Jeanette sa...

Hahaha! De där sekunderna kan vara grymt långa! :-)

Kajsa sa...

Haha! Det roligaste är kontrasten med Ernst som ger ett så lugnt och kontrollerat intryck trots kalabaliken bredvid.