lördag 11 juli 2009

Utställning Tvååker

I torsdags bar det av till Tvååker och eftersom jag är självutnämnd coach till Jenny & Nokia packade vi även in henne, Nokia och lille Leo i bilen. Saga lämnades till mamma och pappa för att det skulle bli mer plats. Sen bar det av till Tvååker med husvagnen. På kvällen anlände vi till Rödlix camping där flera andra campade som skulle ställa ut - tyvärr. Varför kan folk inte hålla tyst på sina hundar??? I alla fall mellan kl 23 och 08? Sista hunden slutade skälla kl 1 och första började kl 05:30. Folk lämnar sina hundar i bilen över natten vilket gör att de sitter och gapar okontrollerat och något pucko band sin hund utanför servicehuset medan de duschade så hunden satt och vrålskällde i 45 minuter kl 7 på morgonen hallå alltså! Nää tacka vet jag vinthundar!
Ialla fall så gjorde detta ihop med starka vindar att vi inte sov så mycket denna eller nästa natt så på fredagen så tyckte vi lite kaxigt att det räckte med att Nokia blev BIM så slapp vi stanna till finalerna och vad blir Nokia? Jo - BIM... Nästa dag längtade vi hem men jag tyckte Nokia skulle ta CACIBet och det fanns en INT Ch hane med i katalogen så han kunde ju bli BH-2 efter honom och vad blir Nokia? BH-2 efter "Robbie" Jenny höll på att skrattkollapsa i ringen då. Vi hade väldigt roligt åt detta kan jag lova!

Hur gick det då för mina flickor? Jodå Eira blev Bästa tik-4!!! på fredagen för Åke Cronander (knl Albicans) och över natten blev hon jättekort ("should cover more ground") och fick en tvåa och Runa kunde inte röra på sig ("lack of movement") så hon fick också en tvåa (ställde bara Runa en dag). Utställningsvärlden i ett nötskal upp som en sol och ner som en pannkaka... Jag är jätteglad för BT-placeringen framförallt för en domare som faktiskt föder upp whippets. Så det gjorde inte så mycket men onödigt var det.

Eira i BT-klassen på fredagen.

Eira var alldeles nöjd med sig själv.

Eira när hon dagen efter får en tvåa, hon gillade inte riktigt att det blåste så mycket precis då så hon drar in gumpen, kanske det som var hennes fall???

Mats och Renata från knl Let's Run var också där så vi fikade och snackade hund en del. Mats visade hund för första gången i sitt liv på fredagen och det förevigade såklart Mathias. Renata hade idel framgångar med BT-R båda dagarna och en BT-2 på fredagen samt flera CK'n. Jag fick visa det senaste stjärnskottet Dagny på lördagen och Hjördis på fredagen i uppfödar- och avelsgruppen och det är alltid roligt att visa andras hundar dels är jag inte nervös då och dels lär jag mig nya saker varje gång.

Jag visar Dagny (Let's Run Bollywood i bästa tik).

Förresten så blev Eiras vackra pappa BIR uppe i Alfta idag - GRATTIS Jilbert & Annika!

9 kommentarer:

Sara och Miki sa...

Heja er! :) Och vem vet, kanske man krymper över natten ibland? Jag ser fram emot coachning i Nyköping/Norrköping, och att få träffa "syrran" och brorsan såklart!

Jeanette sa...

Hej och grattis. Fredagen var ju mkt roligare! och mer relevant!

Whippeten Nota sa...

Grattis till Eiras BT placering! =) Å det är som du skriver från en dag till en annan så kan tydligen mycket hända med ens hund... Men det verkar ju ändå ha varit en lyckad helg för hela gänget =)

Birgitta sa...

Grattis till Eiras BT-4 placering! :o)

Jonatan sa...

Grattis grattis!

Ursula Andersson sa...

Grattis till BT-placeringen! Jag tycker att hon ser jättefin ut och alldeles lagom lång! ;)

Jenny,Nokia och Leo sa...

Du vet vad du har oavsett vad domaren säjer och hon har ju redan två CK, så det så ;-D
och du får fortsätta vara "spådam" i Vilsta och se om det är lönt att vi visar våra små gryn där =)

rebeccab sa...

Grattis! Jag skulle dock behöva en ordbok för att förstå alla ord du använder! Tänk sen när Pimme vinner allt man kan vinna och jag bara står där som ett fån... inte bra ;)

Kajsa sa...

Grattis till Eira! Sötisen.