onsdag 29 juli 2009

The studio

Igår var Jenny och jag på The studio i Malmö i Turning Torso. Deras koncept är att de gör en make-over och så får man leka modell för en dag. Man får själv ta med sig olika ombyten kläder osv. Jag och Jenny tillhörde de mindre ambitiösa på denna front upptäckte vi när vi kom dit med vars en liten väska, de flesta andra hade minst 2 hockeytrunkar med kläder. Vi blev sminkade och stylade av mindre trevliga sminköser (hårdhänta och fåordiga) sedan fick vi en jättetrevlig fotograf som hade det otacksamma jobbet att se till att vi skulle modella hehe. Dock tog allt evigheter så vi orkade till slut inte stanna och se våra bilder utan åkte in och tittade på dem idag. Om ni åker på detta så var beredda på att det tar tid cirka 5 timmar!




Min favoritbild:

10 kommentarer:

Sara och Miki sa...

Så fina bilder, och så fin modell!! Jag gillar näst sista bilden (med stickade tröjan) bäst. Superfint :) Vad roligt!

Sagoruna sa...

Ja jag gillar också den för den är mest naturlig av alla jag tog. Den där jag sitter på stolen och tittar uppåt undrar jag varje gång Vem är det? Svåraste bilden att modella för var den med spegeln, jättesvår och man fick halvhuka den var liksom inte ställbar för olika längder...

Jenny,Nokia och Leo sa...

Top Model here we come...

Elle sa...

Min favoritbild är helt klart "Annelie ställer ut hund!" :D

Sagoruna sa...

Elin - håller med!

Josefin sa...

Grymt snygga bilder! På sista bilden är du faktiskt väldigt lik Kajsa Bergqvist :)

Mathias sa...

Elin: Den bilden är dessutom tagen av en glad amatörfotograf(läs mig) istället för en mallig studiofotograf :)

Sagoruna sa...

Mathias: det är just därför den är så bra en väldigt lyckad ögonblicksbild!

Kattalena sa...

Vilken rolig grej att göra!
Fast jag skulle tyckt det var jätteläskigt att posera :-D

Jättesnygga bilder!
Den bilden med spegeln är så annorlunda mot de övriga, jag tycker att den är jättefin! Häftigt att man kan se så annorlunda ut med lite smink och olika poser (även om man såklart ser att det är du på alla bilderna). Kul att få se dem!

R-tan sa...

Verkligen jättetjusiga bilder. Allihop!