söndag 13 maj 2007

Viltspår, blogg och hemsidan.

Idag är det blogg-premiär. Jag tröttnade på min hemsida och ville ha förnyelse, så blogg-världen here I come! Hemsidan är för närvarande under rekonstruktion och får kanske liv till Kristi flygare helgen. Under tiden kan ni kika in på den "gamla" hemsidan www.sagoruna.com

Runas mamma den vackra Gårdsjöns Källa klarade idag sin 3:e 1:a i öppenklass viltspår och blev en svamp!!! Hurra för det. Källas förare Maj-Lis har även testat mig och Runa så vi har fått träningstips och kritik nu gäller det bara för oss att klara den sista förtretliga ettan. När vi ändå talat om viltspår så tränade en annan whippet här idag Sommarhagens San Salvador eller Gråbo som han kallas till vardags, han var jätteduktig.

Mathias tröttnade på mina fönster så han putsade dem medan jag har slagits med den kommande hemsidan. Fönsterna är inte putsade sedan jag flyttade in i huset oktober 2004 (det är ju som att bädda de blir bara skitiga igen (-: )

5 kommentarer:

Jenny,Nokia och Leo sa...

Välkommen till bloggvärlden!

Ser fram emot att få se din nya hemsida snart

Elle sa...

Välkommen hit Mathias! Om du kommer hit kanske du blir tillräckligt provocerad av fönsterna att du ger dig i kast med dem också... ;)

Mathias sa...

När ni överhuvudtaget inte kan se ut genom era fönster(vilket ja inte tror kommer hända denna sidan 2010 om ni slutar putsa dom nu) så kommer jag absolut ta mig an era fönster med :)

Annelies filosofi "det är som att kratta löv, de faller ju bara ner nya" tillämpas på flertalet områden som faller inom ointressant eller rent av tråkigt. All form av rengörning av hennes bil räknas dit, fönsterputsning är en annan självklar kandidat.
Hon inväntar helt enkelt att jag skall störa/reta mig tillräckligt mycket för att göra något åt det.
Tyvärr en väldigt effektiv metod då jag trillar dit varje gång :)

Sagoruna sa...

Det är en alldeles utmärkt fungerande strategi som jag tänker fortsätta att använda mig av!!! (;

Mathias sa...

Som Runa brukar säga, FNYS!