tisdag 29 maj 2007

helvete...

Under helgen har jag varit tävlingsveterinär på LC provet i Sjöbo och Mathias var alltiallo mekaniker mm. En del skador och annat strul som jag inte orkar gå närmre in på. Under helgen bodde Renata och Mats hemma hos mig med sina hundar som skulle vara med på provet - jättetrevligt!
Renata med Esther och Hjördis, Mathias med Saga och Runa och Mats med Ingemar och Leif.


Runa mådde inte bra under helgen och igår måndags åkte jag till djursjukhuset för att kolla upp henne. Det hela slutade med en akut operation för en stängd livmoderinflammation (pyometra). Jag kan inte i ord beskriva hur det kändes men roligt är det inte! Så där sprack alla spännande valpplaner med denna underbara hund... Men jag har i alla fall kvar den bästa whippeten i hela världen och det är det viktigaste!!!


Runa i en rosa pyjamas istället för tratt. Pyjamasen sydde min otroligt snälla mamma ihop när vi kom hem från djursjukhuset.

5 kommentarer:

Anonym sa...

SÅ tråkigt att höra att Runa miste sin livmoder med allt vad det innebär. Nu hoppas vi att det läker fint så att hon blir sitt glada jag igen.
Hon klär väldigt bra i rosa pyjamas, mycket snyggare är tratt**

Jenny,Nokia och Leo sa...

Vi håller både tummar och tassar för dig Runis och hoppas du snart är på bättringsvägen.
Hälsningar från Blentarpspågarna med familj

Elle sa...

Men lilla Runan då!

Den rosa pyjamasen är i alla fall fullständigt bedårande.

Stackars stackars oroliga matte!

Kattalena sa...

Stackars Runa (och matte)!
Hoppas att hon mår bättre nu!

Jättefin rosa pyjamas :-)

Katta, Michael och vovvarna

Anonym sa...

Så tråkigt att höra om Runa, hoppas hon mår bättre nu och huvudsaken är ju ändå att ni har kvar er underbara hund.