torsdag 23 december 2010

Vinterväder

I tisdags var jag på Österlen och körde. Ända ut till Gladsax. Men vädret var bra bara man körde försiktigt vägarna är såphala.

Att köra efter snöplogen är ett säkert kort.

Fast inte ens snöplogen kunde hjälpa mig att komma runt den här Keenanvagnen som satt fast mitt på vägen. Själv kunde han ju köra runt genom att köra på åkern...

Den tog liksom upp hela vägen. Till slut kom de loss genom att en traktor drog och en puttade på där bak =)


Hundarna har skottade gångar i trädgården för att man ska kunna övertyga dem om att gå ut ett par gånger om dagen och göra sin behov... Även om Saga är helt övertygad om att detta är ett fullständigt onödigt påhitt, hon har minsann sett hur katter gör...

Trädgårdsmöblerna har fått vita fina dynor, det ser riktigt mysigt och bekvämt ut!

Eira demonstrerar en av gångarna.

Idag var jag ute vid Vanstad och körde, det var inte så bra sikt. Rejäl snöyra och mycket snödrev.

Här kör jag cirka 30 min efter snöplogen och 10 min efter mjölkbilen och redan har det drivit ut så här mkt snö på vägen. Och detta var på ett "ofarligt" ställe att fota på...

En lastbil som lagt sig att vila lite i diket... En annan har stannat för att lasta över lasten.


Ernst och Eira röjer och har så kul i snön även om man inte kan vara ute någon längre stund. Och alla stunder är för långa enligt Saga. Ernst ska vara hos oss till nyårsafton OM nu hans familj kommer iväg till Egypten imorgon...

1 kommentar:

elle sa...

Skitcoolt! Och så himla svårt att föreställa sig när man sitter här borta i Kalifornien...