söndag 1 november 2009

Operation katt

I vanlig ordning, klicka INTE på bilderna om ni är minsta känsliga.
En stallkatt som hade en otäck stjälkad tumör som hängde vid armbågen som vi opererade bort för att ge den ett drägligare liv.
Lugnande (rompun) och lokalbedövning. Sedan sydde jag med resorberbar tråd för vi vill inte plocka stygn på denna katt i vaket tillstånd... Ett bandage som katten lät sitta i 8 dagar och allt ser bra ut, dock vill katten inte träffa mig och min kamera så jag har inga bilder - än.

Här kommer operationsbilderna:
Tumören, ganska stor på denna lilla katt.
Tumören borta, kniper av några blödande kärl.
Färdigt!

5 kommentarer:

Veronica sa...

Hej,
jag tänkte fråga om det skulle vara ok att skicka en bild till dig i egenskap av vet?
Min whippet har en liten kula i munnen som jag ska åka till vet med, tänkte det kunde vara bra att veta innan vad det rör sig om så vi åker till rätt klinik som kan hjälpa hunden på bästa sätt.

Skulle det vara ok?

Sagoruna sa...

Ja bara jag får använda bilden sen vid tex föreläsning eller så.
Skicka på.

Veronica sa...

http://i436.photobucket.com/albums/qq86/Stillbilder/festisbold2.jpg?t=1257172502

Sagoruna sa...

Hej Veronica
om du meddelar din mailadress så kan vi diskutera lite mer där. Den såg ju inte så trevlig ut den där knölen.

veronica sa...

v_persson(a)hotmail.com