söndag 8 november 2009

Gångna veckan i ord och bild

Veckan som gick har jag jobbat ganska mycket och tagit hand om mig och mina hundar resten av tiden. Har varit ganska frustrerad å "min" salmonelladrabbade gårds vägnar men också hjälpt till att lösa väldigt stora bekymmer så på det hela taget är jag väldigt nöjd med veckan som varit (tyvärr kan jag ju inte skriva mer än så pga tystnadsplikten).

Igår var vädret strålande så Mathias och jag tog våra tjejer på en långtur efter att jag lagt ut spår till Eira och Runa.
Sövdesjön alltid vacker!
Mathias och flickorna.
Man kan tro att det är kopplade alla tre men två är faktiskt lösa. Runa får gå lös nu om Eira är i koppel så vi skiftar dessa två. Saga har kommit på att hon är för gammal för att jaga så hon får gå lös för det mesta numera.
Runa väldigt nöjd med sig själv efter sitt spår. Hennes spår la jag i en skogsremsa som går mellan vägen och bebyggelsen rakt över vår avloppshanteringsanläggning (många skumma lukter) och sedan tvärs över den stora grusvägen. Hon var lite fundersam men tyckte det var ett kul spår för hon tog sig an det med stor entusiasm. Eira fick ett vanligt spår i skogen med 3 vinklar och ett bloduppehåll, förutom en stor ringning i första vinkeln (hon blir liksom alltid lika chockad av första vinkeln) så gick det spåret väldigt bra.
Idag var vi först i Malmö och gick promenad med brorsan Ernst och hans kompis Oscar sedan shoppade vi på malmö valp - 550 tuggpinnar och en stor skön kudde till korgen - se nedan. Efter det åkte vi raka spåret till Sjöbo och firade fars dag med mina föräldrar, morföräldrar och moster med familj.


Avsvimmad Runa?

Nix bara värmedyrkande...

mmmmmmm, knorrr, myyys

Runa hämtar själv godis i husses ficka då han varit för snål på promenaden...

2 kommentarer:

Jenny,Nokia och Leo sa...

Oj! Den kudden var verkligen stor :O såg inte lika stor ut på mässan...

Sagoruna sa...

Nej men den var jättestor i verkligheten!