fredag 22 maj 2009

Eiras o Ernst första lc-lopp!














Jag och Annelie for till Laholm med Ernst och Eira för att träna lc. Runa var också med, tyvärr får man väl säga så tycker hon inte riktigt om att jaga trasa.
Eira och Ernst sprang först vars ett valplopp vilket gick över förväntan, bra lopp för båda hundarna. Andra loppet var ett full lopp, och det var det första för båda rödtopparna.
Tyvärr blev det ett tekniskt problem med bromsen på motorn när Ernst sprang sitt fulla lopp, så han började bråka lite med munkorgen istället.
Vi släppte iaf Ernst på en kortare sträcka efter det så han skulle glömma bort bråket med munkorgen. Då sprang han på som aldrig förr.
Eiras lopp kunde inte gått bättre, hon sprang 100% med trasan i fokus och sprang dessutom riktigt fort! Det var väldigt kul och se henne då jag sällan sett en hund som sprang så rent som hon gjorde.
Tornet för dagen var ganska påkostat i jämförelse med vad man brukar se på träningar, vilket i regel är en stege, idag var det en lastbil :)
Jag blev fort aktiverad som funktionär på Lars-Görans 4hjuling, ovan ser ni Christian på den som jag turades om att köra ut med.Allt som allt en väldigt lyckad träning och vi ser redan fram emot nästa.

2 kommentarer:

Jeanette sa...

Åh vad kul att det funkade på LC! Jag längtar efter nästa träning i södras regi. Någon som vet något om den?

Jenny sa...

Vilka fina bilder!