måndag 11 maj 2009

Håll tummarna!

Den 20 maj har Saga fått MR tid och jag hoppas att den är negativ, fast då vet vi å andra sidan inte mer än nu förutom att det inte är en tumör eller liknande som ger hennes symtom.
Men håll tummarna för oss! Tyvärr är försäkringspengarna snart slut och jag hoppas innerligt att vi får ett svar på vad som är fel innan dess, annars får väl lite besparingar göra nytta. Vi har i alla fall en fantastiskt trevlig, bra och engagerad veterinär som åtagit sig både hund och matte, dessutom har hon ju den goda smaken att äga whippets som Eira och Runa dessutom är släkt med. Så kan inte hon lösa denna gåta så kan nog ingen det.

För övrigt så väntar även jag på en MR tid jag har väntat i 7 veckor nu och skulle max vänta 6 veckor. Och även jag ska röntga huvudet, troligen har jag en trasig käkled, myosit i masseter musklerna och kanske andra komplikationer. Jag ska även ingå i ett forskningsprojekt och göra en fMRI (funktionsMR) där man med färger ser hjärnans reaktioner på stimuli ffa smärta i käken i detta fallet.
Jag har hastigt och lustigt fått tid fredag eftermiddag! Spännande.

3 kommentarer:

Jeanette sa...

Jag ska hålla alla tummar och tår!

Whippeten Nota sa...

Vi håller oxå tummarna för er!

Anonym sa...

Du har inte varit med om MR tigare, eller hur? Har man inte Klaustrofobi så det inga problem. Jag håller tummarne för dig.