fredag 17 oktober 2008

Jobb, jobb och mera jobb.

Det är en hektiskt period på jobbet nu när korna är nära att bli installade för vintern. Och om mindre än 2 veckor ska jag hålla kurs tillsammans med en inbjuden föreläsare vilket ska bli oerhört kul men givetvis kräver rigorösa förberedelser och jag håller på att läsa på inför denna föreläsning och sedan ska jag göra en power point presentation. Tyvärr så hinner jag knappt göra något av detta på ordinarie arbetstid så det blir en del övertid och en del jobb hemma.

Saga tycker det är skam att hon ska ligga på golvet på kontoret, så hon la beslag på gäststolen.

Eira fungerar oerhört bra att ha med på jobbet hon härmar bara de andra två som sover sött hela dagarna på kontoret. Fast ibland drar hon igång med bus som igår tex när hon hittade en spännande skalbagge att jaga på kontoret...

Hmfp den smet in under här...

...och nu är den under lådan här - kom fram kom fram vart du än är!

Fast sedan återställdes friden och tom Saga nedlåt sig till att sova på "golvet".

Nästa vecka får Mathias återigen gå på valpkurs ensam med Eira då jag befinner mig i Jönköping och ska på förberedande möte inför ELMIA och sedan sover över för att stå i Svensk Mjölks monter på onsdagen. Har ni vägarna förbi så titta in och hälsa på!
Veckan efter det är det som sagt dags för heldagskursen! Och den 8 november då bär det faktiskt av över atlanten mot Universitetet Cornell för att hälsa på amerikanska rådgivare och göra studiebesök på några amerikanska gårdar! Hur jag nu ska klara mig utan hundarna en hel vecka, men de kommer att ha det så bra i gemensam vårdnad av mamma, pappa, Mathias, mormor och morfar. Så det är en hektisk höst framför mig med en hel del godbitar i!

4 kommentarer:

Elle sa...

Låter ju skitkul! Härlig höst. :)

Jenny,Nokia och Leo sa...

Jag undrade just hur det blev med valpkursen, för har inte hört ett ljud om den på länge! och du en vecka går fort "over there" ;-D

Anonym sa...

Cornell, så spännande!

Kattalena sa...

Men gud så söt Saga är när hon sitter på stolen :-D. Verkligen helt underbar!