måndag 6 oktober 2008

Galen dag - ingen läsning för känsliga

Eftersom det var fantastistk fint väder idag och jag hade ett brev att posta, så ringde jag Jenny och hörde om vi skulle ta en sväng i Blentarp när jag var där och postade brevet. Jenny är ju aldrig svårmotiverad så vi beslöt att gå ner till sandtaget så hundarna kunde få röja där. På väg dit passerar man några kilometer av Simontorps jakthägns stängsel och därinne pågår jakt. Vi hörde ett skott på vägen dit men tänkte inte mer på det. På vägen hem från sandtaget såg vi en gubbe i orange heltäckande kläder (fick lite anticimex varning) på insidan av hägnet men det var såklart en jägare och precis när vi säger hej så avfyrar jägarens jaktkompis 20m längre bort ett gevär BANG och avlivar ett rådjur kloss intill staketet. Vi kan garantera 4 skottfasta hundar... (Gråbo var inte med). Jägaren som vi sagt hej till såg lite förskräckt ut han började nog fundera på om vi skulle börja anklaga dem för att mörda Bambi eller så. Men vi undrade bara om hundarna kunde få lukta på det döda rådjuret. Det är ju inte för inte som vi tränar viltspår :-D Och det fick hundarna såklart. Eira och Nokia var jätteintresserade medan Saga och Runa tänkte att jaha men den springer ju inte då är den ju inte rolig. Jägarna var impade att våra små inte reagerade på blodlukten. Nää sa vi de är ju vana vid blod eftersom vi tränar viltspår med dem. Ja ännu en spännande dag i lugna hålan Blentarp...

Runa efter springleken i sandtaget - vi kom på varför vi inte varit där på rätt länge. Hundarna gillar det jättemycket men duschen blir full med sand...

2 kommentarer:

Anonym sa...

Tack för en skojig prommis!!! Jag fick också bada när jag kom hem. Det var skönt, jag älskar att bada :D

Susanne Lindström sa...

Vilken dramatik!

Jag hoppas att allt blir bra med Eira, lilla söta flickan. Märkligt med veterinärer som inte har mer kunskap.