lördag 25 oktober 2008

Höstigt värre!

Sveriges morgontröttaste husse har uppgraderat systemkamera som anlände i veckan. Här kommer ett litet smakprov. Jag och den är inte vänner än, den har mer inställningar än något jag nånsin provat vilket sätter min stackars tekniktokighet på prov. Behöver man egentligen kunna ställa precis allt? Jag skall lusläsa manualen i helgen så får vi se om vi kommer lika bra överens som jag och den gamla systemkameran gjorde. Nåväl, här kommer lite höstiga bilder från vår promenad i eftermiddags.
Eira poserar motvilligt, men bilden blev iaf skarp :Tankebubbla: Den där stenen ser klart ätbar ut
Här fokuserar kamera på mig istället för Eira, int riktigt som det var tänkt, men men...
Runa var sur i princip hela turen, varför vet vi inte, men efter flera försök att få henne och posera så gav vi upp och täcket åker på igen.
Här fanns en väldigt lämplig poseringssten, tyvärr förstog bara Saga att de var just en sådan sten.
Runa travar runt i löven, att jaga Eira är väldans kul iaf.
Här är en varningsskylt man inte ser varje dag.
Påväg till bilen genom den höstiga skogen
Fullt ös medvetslös!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Fina bilder! Lycka till med nya kameran (säger jag avundsjukt). Och fin höstig skog. Här har de flesta löven blåst ner nu efter ihållande hård blåst de senaste två dagarna -trist.

Whippeten Nota sa...

Vackra bilder och vacker natur! Hösten är en underbar årstid så länge vädret är skapligt!