torsdag 28 juli 2016

Kennelträff

Efter viltspårprovet åt vi middag med Per och Jeanette och sen åkte vi till platsen för kennelträffen där vi skulle bo i vår husvagn som Jeanette och Per ställt av redan efter sin minisemester i Smögen. Hela lördagen var så full med hundprat och gemensamma aktiviteter som tipsrunda och gulliga Michaela kom och gick igenom hur rallylydnad går till och vi fick prova en bana. Ellinor var också med och gick med Eira. Jag provade med både Eira och Iskra och det var riktigt roligt, inte alls så svårt som jag föreställt mig (hänger såklart på vilken målbild man har). Helt klart en sport jag vill prova på mer när tid finns till det (läs när barnen är större).
När övriga hade åkt hem satt Monica, jag och Michaela in på kvällen och diskuterade hund såååå himla roligt och som jag saknat det. Har ju varit lite torftigt med hundaktiviteter de sista fem åren.
Tack snälla ni och speciellt Monica som adjungerade oss till kennelträffen (jag har visat en del av kennelns hundar).

Inga kommentarer: