fredag 1 juli 2016

Albin 4 månader

Nu har Albin blivit 4 månader och det är inte klokt vad tiden går fort.  Jag vill att den ska gå mkt långsammare så vi hinner njuta mer! På dagens vägning är han 6750gram och 66,5cm.
Han vänder sig lätt från mage till rygg och kan vända sig på andra hållet med om vill men han är nöjd på rygg. Han håller huvudet helt själv nu och är snart så stark i ryggen att vi ska prova att ha honom i matstol när vi äter.
Amningen funkar fortfarande klockrent, han äter på ett bröst per gång och äter med 2-4 timmars mellanrum hela dygnet. Oftare när det är varmt. Amningen tar ofta bara 10 minuter utom på kvällen och morgonen då det även myses så då kan det ta en timme. Det är otroligt mysigt att amma och häftigt att det fungerar. Andra fördelar är att mensen håller sig borta och att det gör att jag somnar lätt på kvällen natten då amningen frisätter hormon som är lugnande och gör att man snabbt når djupsömn.
Efter att jag uteslöt jordgubbar ur min kost har vi sluppit magknip. Så nu äter jag mjölk och jordgubbsfritt och undviker lök, koffein, choklad och bönor.
Albin
Ellinor
Barnen är väldigt lika om än att skillnader börjar synas mer och mer.

Inga kommentarer: