tisdag 8 december 2015

v 29

Så har lillebror blivit 28 veckor äntligen, det betyder att vi är förbi den mest riskfyllda fasen ifall han skulle komma ut. Var på ny bedömning hos läkaren idag som egentligen vill sjukskriva mig på heltid fram till v 37 men jag kommer att få börja jobba 25% nästa vecka och fram till nyår sen får vi se. Från nyårsafton har jag beviljad graviditetspenning på 50%, det beslutet kom igår efter lång handläggningstid. Läkaren tänkte också be barnmorskan att boka in ett tillväxtultraljud så att vi har extra koll på bebisen dels för allt krångel som varit och dels för att Ellinor var så liten.
vikt: +6,2 kg (väger då 3 kg mindre än med E i samma vecka)
antal sammandragningar per dygn: > 50
Lillebror ligger med huvudet i bäckenet och just idag med gumpen på vänster sida.
Från ca kl 20-2 på kvällen är det extremt aktivt i magen vilket också innebär otroligt mycket sammandragningar. I fredags fick jag dock lika mycket sammandragningar efter att jag gått 2 km med E i vagnen. Så då fick jag ta bricanyl för att få hejd på det hela. Det stoppade sammandragningarna men jisses vad dåligt jag mådde med skakningar och darrningar. Brrrr.


Väldigt spetsig mage.

vecka 27+6 med lillebror
Som jämförelse vecka 28+0 med Ellinor

Inga kommentarer: