tisdag 22 december 2015

v30

I fredags var jag på MVC och gjorde glukosbelastning. Hjärtljuden kollades också (ca 130) och mitt järnvärde låg nu på 121 så klart godkänt. Mitt blodtryck idag var 110/65 vilket är normalt, dock tror jag stressframkallat högt. Mina glukosvärden var 8,3 och 8,3. SF måttet var 28 cm vilket är hela 3 cm mer än med E i samma vecka, nu är det inte samma BM som mätt så det säger inte så mycket.
Vikt +7kg

Efter glukosbelastningen mådde jag väldigt illa och natten till måndagen blev jag riktigt dålig pga jag ätit choklad (som jag tidigare tålt men inte längre tydligen pga min grunddiagnos - Reflux). Efter att i två omgångar försökt behålla refluxmedicin så lyckades jag till slut och blev då bra igen. Men får väl bli ännu mer noggrann med vad jag äter och dricker. På ett dygn gick jag ner 2 kg i vikt. Suck.

Tillväxtultraljud är nu bokat till den 4 januari då min läkare vill se hur bebisen utvecklas med alla de krämpor jag har och för att man ska veta hur hårt man ska stoppa en förlossning ifall han nu bestämmer sig för att komma väldigt tidigt. Det ska bli hemskt roligt att få se bebisen igen! Även fast jag nu fått se honom 2 gånger extra iom undersökningarna av livmodertapp mm som läkaren gjort inför sjukskrivningarna.

Från den 14 december har jag provat att jobba 8 timmar i veckan och om allt ser bra ut och fungerar ska jag försöka jobba 16 timmar i veckan i januari. Men har fått strikta order om att hålla mig till skrivbordet, så ska försöka avlasta kollegor med pappersjobb, hålla en kurs och lite annat på kontoret istället för att flänga runt med bilen.

Inga kommentarer: