måndag 4 juli 2011

Helrenovering av Saga

Idag har Saga blivit opererad i tassen för en ful tumör. Den är skickad för analys så jag får veta vilken sort. Den satt väldigt väldigt dumt till så för att kunna ta bort den fick veterinären ta bort hela tån den satt på. När hon ändå var inne så kollades, hjärta och lungor (metastasröntgen), blodprov togs (okej), röntgen av skadad tand, borttagning av två lösa framtänder och upprensning runt dem, samt borttagning av två små lite ömmande men ofarliga hudtumörer. Jag vill ju inte söva henne i onödan så nu gjorde vi allt på en gång.

som vanligt varnar jag känsliga läsare för bilderna i inlägget:









Som ni ser sitter den jätte dumt och varje gång hon satte ner foten gjorde det ont.

Saga nerdrogad inför operation.

Precis nyvaken efter operationen fick hon ligga i mitt knä. När hon var fullt vaken åkte hem igen och nu är det bara att hålla tummarna för snabb läkning!

1 kommentar:

Anonym sa...

gumman då! jag hoppas att det läker fint och att hon snart är ordentligt på benen igen! kramar!