tisdag 15 februari 2011

Månadens ko-fråga!

Nu ska jag ställa era förmågor på prov! Efer att ha hängt på den här bloggen ett tag borde ni ha läst på om kor =)

Följande tre bilder kommer från samma stall. Alla korna på bilderna har tillgång till hela stallet, hela tiden. Varför är det fullt på ena bilden som är vänster del av stallet men tomt (nästan) i höger del av stallet? Bilderna är tagna i direkt följd efter varandra!


Höger del.
Vänster del
Närbild vänster del.
Bonusfråga:

Vad är det för fel på Rosa?
Pris?
En studiedag med mig på jobbet =))))

5 kommentarer:

Helena sa...

hehe... första frågan vet jag svaret på men det känns som fusk om jag svarar..:P

Sofie sa...

Två vilda gissningar :)

På höger sida blir de mjölkade och på vänster äter de mat.

Rosa är kanske brunstig.

Sagoruna sa...

SVAR på bildfrågorna:

Vänster sida av stallet är tillbyggt/nybyggt och båsavskiljarna (metallrören) är utformade så korna kan ligga och stå bekvämt, madrassen är tjock och mjuk. I den gamla högra delen finns gamla hårdare gummimattor (det går inte att få tag i samma som ligger i nya) och det finns ör som hindrar kornas läggningsrörelse (man tillverkade dumma saker förr man har lärt sig mycket nu). Men tala om att korna berättar TYDLIGT vad de vill ha!

Bonusfrågan är en ko med äggstockscysta som gör henne brunstig hela tiden och som gör att vulva blir jättestor (som läppar med massa silikon i) och bäckenbanden som går från svansroten och utåt sidorna förslappas.

Sofie sa...

Häftigt att de har en madrass i ladugården och vilka lyckliga kossor. Förstår att de väljer vänster sidan.

Alex sa...

Haha! Jag som just sett inlägget och skulle svara!
Bonusfrågan kunde jag ju och vad det gällde båsen så gissade jag på att de i alla fall var annorlunda konstruerade! (Längd eller nåt sånt :))