fredag 13 augusti 2010

Rensning av tomten!

Då skogningen nu var avslutad återstod att ta hand om alla trädrester...

Jag hittade via tips en exbonde som har en flismaskin och tur som vi hade hade han tid att ta sig till oss och flisa på tomten.


All skit bort bort bort


Titta så stor och fin tomten blev utan en massa rishögar på den!

Mathias och jag har varit på banken och diskuterat lån (igen) och på tisdag ska vi dit och skriva papper. Och veckan efter det ska vi skriva testamenten och samboavtal eftersom vi inte är gifta.

Vid en snabb sammanräkning har vi insett att vi kommer att ha lagt ut 500 000 innan vi ens börjar bygga huset för alla pappersprodukter, tillstånd och själva tomten. Deprimerande...

8 kommentarer:

Elle sa...

Usch vad tråkigt att det är så mycket extrakostnader, en halv miljon! Det är ju förfärligt! Vilken tur att du har kontakter lite hit och dit i alla fall.

Jag blir alltid lite ledsen när jag ser skog rivas ner, jag tycker det är åkrarna som borde försvinna istället för skogen men det kommer oavsett att bli superfint när ert hus är på plats! :)

Sagoruna sa...

Ja jag håller med. Minns när de plockade skogarna vi lekte i och det är ju inga glada minnen. Kommer att sakna skogen här också när vi väl flyttat. Men huset kommer att bli kanonfint!

Tassintryck sa...

Kul att det börjar ske lite saker ändå måste det vara :-). Pengar är till för att spenderas, ha, ha. Nej, men det blir alltid mer än man tänkt sig har vi märkt efter våra år med husrenovering och vi är inte färdiga än. Man får inte stirra sig blind på siffrorna utan glädjas åt resultaten som följer av dom.
SV: Ja, Edda är så sockersöt så jag kan äta upp henne. Tror att hon kommer att tycka viltspår är kul och när vi blir medlemmar så får vi vara med på träningar och eftersök etc om vi vill så det känns riktigt roligt. Visst kan man lägga spår själv men det är kul även när andra lägger åt en så att vi verkligen får jobba.
kram från mig
/maria

Jeanette sa...

Kul med tomten. Men hörrni - gift er! Det mest ekonomiska ni kan göra :) Huset är ändå den pengamässigt största gemensamma investeringen ni gör :) Dessutom är det kul, och åratal sedan jag var på något ;))

Sagoruna sa...

Jamen Jeanette kan inte du vara vår bröllopskoordinator? Du och min syster kan slå er ihop och sedan meddelar ni bara oss vilken dag vi ska dyka upp finklädda ;-)

Jeanette sa...

Är det en utmaning? För det är verkligen INGA problem att fixa. Före eller efter huset är klart? Eller vi får bestämma HELT själva?

Sagoruna sa...

Hmm vågar jag svara Ja och Ja på de frågorna?, hmm det får nog sambon också tycka till om ;-)

Alexandra sa...

Ja jag planerar gärna bröllop!!